blandat oktober

Hemkommen från en härlig helg i Stockholm. En minisemester men jag är tröttare än någonsin. Jaja, kul hade vi...mys, shopping, en massa öl och god mat.


halva gänget på Dolly's



Och lite annat från oktober.





















Ha en bra vecka alla!

work day

En hel dags hårt arbete:




steg ett: riva ut garderober




hittade ett hål




det kunde ha blivit en bra knarkgömma
men, men
vi får lösa det på något annat sätt




bakom en av garderoberna
hade någon byggt sig ett bo


Patrik och Chris hjälptes åt att flytta alla garderoberna till övervåningen istället. Vi har en väldigt trång trapp så det var lite tveksamt men det gick. I hålet som blev målar jag och där ska vi bygga in tv'n o allt. Chris är tveksam som vanligt men mina idéer blir alltid skitbra!





Damian och jag gjorde en läskig pumpa


Hittade värsta söta lilla pumpan i affären, som en handboll är den. Perfekt för oss. Damian ritade gubben och jag karvade.



min belöning =)
mums



Take care!

tisdagsmålning

Jag tillbringade alldeles för många dagar med att måla övervåningen och trappväggarna förra veckan. Så många dagar på grund av att jag skulle vara fiffig och ta slut på färgslattar. Det visade sig att även då alla tre burkarna innehöll vit färg så skilde de sig ändå åt. Nej jag kollade inte innan, vem tar ni mig för? Resultatet blev ett antal extralager.

I alla fall. Färdigmålat, vitt och tjusigt. 

Nästa brighta idé: jag och Damian målar på väggarna. Dinosaurier och stadsmiljö ska det bli.




en början på dino


Damian snålar inte med färgen så för att det inte ska bli bajsbrun fondvägg av det hela kör vi en mellantorkning och fortsätter imorgon.

Och till middag åt vi hemmagjord sushi. We rock.


göttans värre
Damian äter dock kemikaliefyllda fiskbullar
smartass





Peace!

måndag, måndag...

Har haft en jättebra helg...hemmamys, vin, trevligt folk, Karlstad...nuff said.

Nu är det dock måndag...Jag är ju "ledig" men det är lagom kul det också när det utsikten ser ut som en urvriden trasa.



blä...



Vi har lite ärenden idag annars ska vi bara ta det lugnt och sega oss. Imorgon, då blir det andra bullar. Stora planer för övervåningen!

Fick hem Damians dagisfoton i veckan. Jag vet inte riktigt. Klart han är söt, det är ju min unge, men....minen?





Jaja....trevlig jävla måndag!




Btw, Anna, ser du t-shirten?

besök

Igår kom min kompis Linda på besök. Vi gick i nian tillsammans på Kronoparken och har följts åt sedan dess. Numera bor hon i Södertälje och jag har ännu inte sett hennes hem, vilket jag skämdes lite för nu när hon kom så kort tid efter vår flytt.

Efter lite kvällsmys med Damian och Rango (bästa animerade, se om ni inte sett redan!) korkades vinflaskan upp och vi pratade till sent in på natten.



<3



Idag blev det därför en lugn morgon med mycket tecknat och sen frukost. När vi väl laddat upp batterierna tog vi en promenad till favoriten Strandkanten. Tyvärr  har jag inga bilder att visa. Det var så fint där idag när vi satt i den inglasade delen och såg ut över Möckeln som glittrade i solskenet och höstens underbara färger i träden utanför.

Efter en god måltid och tyvärr inte en så god kopp kaffe begav vi oss till lekparken som ligger bredvid restaurangen. Lurade av solen var vi inte rätt klädda och lekstunden blev därför kort. Vi fortsatte promenaden mot centrum, där Damian fick sig ett par välbehövliga vantar, och sedan mot lekparken där istället. 

Damian tröttnade tillslut på vårt vuxenprat och vi avrundade dagen på biblioteket med läsning, cirkusuppvisning och teater.


Imorgon är det städdag i Rosendal. Jisses... Jag har faktiskt varit duktig och klippt ner buskar och sånt så jag också har lite ris att slänga. Jag har aldrig gjort sånthär förut. Ska man klippa ner häcken? Kratta bort alla löv? Måste man det? 

Det står även korvgrillning och ponnyridning på schemat så det blir nog en bra dag trots allt.


Trevlig helg!

rekonstruktion

När jag var liten brukade min pappa och jag göra skyltar som vi ritade pizzor på. Vi släckte ner i lägenheten och när min mamma kom hem från jobbet hoppade fram med skyltarna, sprang runt henne i en ring och sjöng " vill vill ha pizza, vi vill ha pizza, vi vill ha pizza till middag idag!".

Det är ett väldigt varmt minne då själva skylttillverkningen var avancerad och tog lång tid vilket jag tyckte var jättekul, att få rita och pyssla med min pappa.

För att föra traditionen vidare föreslog jag att jag och Damian skulle göra samma sak. Då jag inte är snickare som min pappa så har vi inte en massa pinnar liggandes men vi kom på en än bättre lösning.




vi ritar våra favoritpizzor
Damian ritade en Vesuvio och en Hawaii




vi tejpade fast våra teckningar i dörröppningen
Chris är ju lite lättskrämd så
det var nytta och nöja att de skulle möta honom
direkt när han öppnade dörren


Vi tittade i vardagsrumsfönstret och när vi såg att Chris var på väg, ställde vi oss bakom ett hörn i hallen. När han öppnade dörren möttes han dels av våra middagskrav som hopp och skrik och sång: vi vill ha pizza, vi vill ha pizza, vi vill ha pizza till middag idag!




behöver jag gå in på hur han reagerade?




nöjda, glada
och mätta



Idag får jag trevligt besök från långtbortistan men innan det, ska jag få ordning på den förbannade älgen som inte vill skruvas fast...


Peace!

Älgjakten

I lördags var Damian och jag på loppis. Jag hade spanat in ett riktigt fynd när vi varit där tidigare och nu var det dags.




perfekt hatthylla



I ett hörn fanns de här tjusiga älghornen, perfekt till vår hall. Jag har tittat på dem flera gånger men tänkt att vi tar dem när vi har bilen. Nu kunde jag inte vänta längre så de fick följa med hem i cykelkorgen. Ja jag cyklade hem med dem och nej de fick inte plats i korgen. Själva huvudet låg lite i korgen och så satte jag fast dem med Damians cykellås. Lite vingligt men det gick!

Jag önskar dock att någon tagit kort på mig, det måste ha sett förjävla roligt ut. Damian fyndade en Action man med surfingbräda och för att den skulle få lite jämnstora kompisar lovade jag att jag skulle hämta upp mina gamla Barbies från källaren.

Damian följde med nerför trappan till källaren och när vi öppnade dörren såg vi flera jättestora spindlar i hörnen. Jag tvekade lite men hukade mig och gick in. Väl inne i vårt förråd så upptäcker jag att lampan gått. Jag är inte jätterädd för spindlar men någon större lust att gå in och leta Barbiesar i mörkret där hade jag inte. 








Jag hämtade ny lampa och Damian, som är mörkrädd, vågade sig med in i källaren och lös åt mig med min mobil så att jag kunde byta lampa. Jag är så imponerad av honom, att han gick med in i den trånga kolsvarta källaren med alla spindlar i. Det vet jag en annan som aldrig, aldrig hade vågat ;)

För att återgå till älghornen så har jag länkt spraya dem svarta och ha istället för hatthylla, perfekt! 


Peace!


och i stugan lurar döden


Jag skulle skriva om gårdagens älgjakt, cykelturer och inredning men det hände något igår kväll som förtjänar all uppmärksamhet idag.



ser ni?
ser ni vad det är???


En fågel. En död jävla fågel, bakom min sons säng. Vad i helvete liksom.

Jag skulle lägga Damian och la iordning hans sängkläder när jag tittade ner bakom sängen och såg lilla pippin. Eeeeh...."oj Damian, vet du vad vi glömde, kom, kom, vi går ner, du skulle ju bada ikväll, glömde jag säga det, jojo, kom nu" och så fort ner med honom så att han inte skulle se den. Kul att veta att man sovit bredvid ett lik flera nätter. Ja att döma av avföringen har pippin bott där ett tag. Återigen, vad i helvete.

I alla fall. Jag minns inte ens när fönstret var öppet sist och eftersom vi numera har barnspärr på fönstrena där uppe så öppnas det ju inte så mycket. Stackars pippi...

Ja, ja, det var bara att skopa upp och skura rent. Chris? Nej, han vågade knappt komma upp med en påse till mig innan han hoppade in i badet med Damian. Han tror att jag inte förstår att det är för att han skulle vara otillgänglig om jag skulle behöva mer hjälp med det äckliga, usch usch. Någon förvånad? Nej.


Återkommer om älgjakten och det andra, ha en bra söndag!





Kd-fredag

Igår tillbringade Damian och jag hela dagen i Karlstad hos Ida, Nellie och Freia. Solen sken och barnen lekte. Inte för att jag och Ida märkte så mycket av solen. Vi satt inne vid köksbordet och snackade skit som vanligt. För ovanlighetens skull tog ingen av oss några bilder vilket bara måste betyda att vi hade så mycket skit att snacka om. Och det hade vi och det var skönt att bolla idéer och upplevelser med denna smarta tjej.

I brist på bilder, lite mer ansiktsmålning:






















Idag drar vi till en loppis och sedan ska jag försöka måla övervåningen utan att min lilla minihjälpreda hjälper alltför mycket.



Peace!

pannkaka hela dan

Igår hämtade jag Damian på dagis, pigg och glad. På vägen hem visade han mig stenskogen som de brukar gå till, en skogsdunge full med små och stora stenar. Där visade han olika användningsområden för stenar och pinnar, små grottor där kanske kaniner bodde och olika stigar man kunde följa. 

När vi kom hem skulle vi ta det lite lugnt och sedan göra pannkakor men när vi hamnade i soffan blev vi som pannkakor båda två. Vi drog ner persiennen och zappade bland olika barnkanaler och låg och kramades under en filt. När vi väl kom upp, sugna på pannkakor, var klockan närmare sju...





bästa hjälpredan



Jag drog på lite musik, The Doors som jag försöker få Damian att uppskatta, och så satte vi igång. Med Damians expertvispande blev pannkakorna supergoda och avnjöts med både jordgubbssylt och jordgubbsglass.


Idag ska jag försöka få tummen ur och måla det som ska bli arbetshörna, long overdue...




innan ansiktsfärgen...

...regerade tuschpennorna.




min lilla spiderman




Miin planering för veckan gick ganska mycket åt helvete så nu har jag inte mindre än fyra dagar att fylla. Chris åkte till Stockholm imorse och blir borta till imorgon, plus att han även jobbar helgen. 

På fredag ska i alla fall jag och Damian dra till Karlstad för att hälsa på kära Ida och tjejerna i deras nya hus. Resten av dagarna då? Hade en fundering på att bo på hotell i Karlstad över helgen men det var lite för dyrt.

Bahh, jag måste verkligen skaffa mig ett körkort...



Peace!

mina krigare





Damian har fått ansiktsfärg
som han gärna delar med sig




pappa blir fin




krigsmålning klar




men inget krig



Love my boys =)

goingar från Göteborg

Har haft en supermysig helg med min bästa Jasmina och hennes familj. Jasmina och jag bodde grannar i Dubrovnik när jag var liten så we go waaay back. 

Direkt när de kom på fredagen sprang ungarna upp på Damians rum och lekte. Det var kul att se då det skiljer två och ett halvt år mellan dem och de inte ses så ofta. Jasmina och jag drog för lite egentid och tillbringade kvällen med en trerätters på Strandkanten. Resten av helgen var dock family time...




vi var i lekparken




lilla Alicia




upptäcktsfärd i skogen




mera lekpark




vattenfärgerna var mycket populära




sötisarna =)



Den trevliga helgen har laddat mina batterier och jag är redo för en ny vecka. Ikväll blir det jobb för min del och senare i veckan kanske en resa...vi får se.


Take care!









Okt. 7, 2011

Efter en oplanerad men kanske välbehövlig paus kommer här en lista, snodd av Anna.


Alla goda ting är tre...

Tre saker jag inte äter:
processad mat
godis
grädde

Tre färdigheter jag önskar att jag hade lärt mig:
prata ryska
spela trummor
hålla växter levande

Tre saker jag gör innan jag lägger mig:
dricker the
tittar till Damian
läser

Tre saker jag alltid har med mig hemifrån (förutom mobilen):
cigaretter
papper och penna
solglasögon

Tre sexigheter jag är svag för:
vackra ögon
fina händer
leenden

Tre saker jag inte förstår mig på:
svartsjuka
djurplågare
oärlighet

Tre drycker jag inte kan leva utan:
kaffe
vatten
red bull

Tre saker jag helst undviker:
gå ut i regn
laga mat
släktträffar

Tre saker jag älskar att köpa:
skor
böcker
hårprodukter

Tre tonårsförälskelser jag hade:
kiefer sutherland
kurt cobain
gary oldman

Tre sidor jag ogillar hos mig själv:
lättirriterad
självcentrerad
lat

Tre saker jag önskar att jag hade mer tid för:
måla
inreda
resa

Tre saker som gör mig rofylld:
vara ensam
lyssna på musik
promenader






RSS 2.0