jag älskar lukten av sågspån på morgonen

Idag checkade jag av en till grej på renoveringslistan. Med Damians garderob och de vi rivit ut tidigare ska vi göra en garderobsvägg i sovrummet. Dock så måste ju garderoberna stå på något, annars kan inte dörrarna vara på.

Eftersom återvinning ligger mig varmt om hjärtat (visst låter det bättre än att min man är lat och jag har inget körkort så jag kan inte åka och köpa material?) så sågade jag isär ett trappräcke som vi tagit bort. Det kanske låter konstigt att ta bort trappräcken med tanke på min tur nerför trappen men...det var snyggare utan helt enkelt.




varkstad delux


Jag känner att min far hade varit stolt över mig, snickare som han är, att jag tänker på säkerhet och arbetsställning när jag jobbar. Vingliga lådor som arbetsbänk, min egen fot som press och med det andra benet som stopp ifall hela skiten skulle fara åt sidan. Men det gick bra, det går alltid bra.

Av bitarna ska jag spika ihop en ram som botten till garderoberna och sen är övervåningen nästan klar!



box-box
[box-båx]



Barnet fick öva boxning och lyssna på bästa Trolles kasettradio under tiden. Det kan inte bli bättre!



Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0