bakdag

I lördags var svärmor här och noterade då grannens överfulla äppelträd. Hon tyckte att jag skulle ta några och baka. Damian skulle nog tycka att det var roligt.
- Eeh, jag, baka? Aldrig...Och Damian, i helvete heller, svarade jag.

Igår fick jag i alla fall frågan om jag inte ville komma och plocka lite äpplen. Jo det kunde jag väl. Och vad hände? Jag bakade både äppelkaka och sockerkaka. Jag och Damian plockade även av vår vinbärsbuske så en hel bunke med bär väntar på att bli sylt. 

Snopet värre.




massor av fina äpplen låg
över hela gräsmattan




några blev äppelkaka
resten väntar på att bli mos




Damians sockerkaka
han tyckte inte om äpplen just
för stunden




med vinbären kom även en
liten besökare med in




jag tycker verkligen att sniglar är
så jävla söta



Idag är Chris första dag på jobbet. Jag och Damian kommer att vara hemma hela september antagligen då det är kö till dagis. Och vi känner ingen. Och vet inte var nånting är. Och han har inga kompisar här.

Jo men visst, det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0