första dagen

Idag har jag gjort min första dag på Nya Wärmlands-Tidningen.

Jag var sjukt nervös imorse men väl där gled det bara på. Fick skriva en liten artikel idag men har flera större jobb på gång och det ska bli såååå roligt att köra sitt race och just att slippa den förbannade molkomsvinken!
Imorgon börjar jag dagen med en större intervju som är min egen idé. Den kommer bli otroligt jobbig men är ack så viktig.
Nu, slapp i soffan med Jackass 3!

pirr

Idag gäller det!

Första dagen på praktiken på NWT....

Håll tummarna!!!

söndagsfilosofering

När Damian föddes kom snart frågorna om när nästa barn kommer. På något konstigt sätt verkar folk tycka att det är helt ok att lägga sig i ens familjeplanering, samt att kommentera och kritisera ens val. Förutom det självklart oförskämda så är det minst sagt okänsligt, med tanke på att många har svårt att få barn.

Jag har aldig varit en barnmänniska. Aldrig suttit barnvakt eller gullat med bebisar. Men jag var ändå ganska bestämd att jag skulle ha ett barn, för att föra mitt ego vidare liksom. Jag var även på det klara med att jag skulle ha fått mitt barn innan jag fyllde 25, oavsett om jag var i ett förhållande eller inte.

Nu råkade det ju vara så att jag var tillsammans med Chris så det löste sig ganska bra ändå. Vi bestämde oss för att det var dags. Jag är så glad att det är just Chris som är pappa till vårt barn. Han är en sjukt lugn och snäll människa och oavsett vad som händer med oss kommer han alltid vara en superbra pappa. Det finns inget värre än separerande par som bara tänker på sig själva och smutskastar fram och tillbaka utan att tänka på barnen.

I alla fall. Vi är båda, för tillfället, säkra på att Damian kommer att bli ett ensambarn. Vi vill helt enkelt inte ha fler barn. Dock verkar inte detta vara helt ok. Allt detta tjat om att barn inte ska skämmas bort och att de ska anpassa sig osv osv men ett syskon ska de "få". Ett barn ska alltså sättas till världen, enkom för att fylla något hos ett annat barn...hm.

Alltså, ok om man så vill ha tio barn, kan man ta hand om dem så skiter jag fullständigt i det (och ska göra det då jag inte har ngt med det att göra), men jag tycker att det borde vara accepterat att ha ett barn också.

Det är inte bara glid att ha eller vara ett ensambarn. Enligt en brittisk studie verkar ett ensambarn smartare eftersom det har ett välutvecklat språk och ofta har mer kunskap än jämnåriga barn. Barnet får ju oftast vara i vuxensällskap och snappar upp mycket som det inte har förslåelse för, även om det låter så. Dock hamnar den känslomässiga utvecklingen efter eftesom barnet inte får ta del av syskongnabbet. Just det här att lära sig att se relationer i gråskala och inte bara i svart och vtt är något som jag först på senare år börjat lära mig.

Jag har många gånger under min uppväxt klippt kontakter för att jag inte accepterat minsta fel och inte kunnat se att man kan jobba sig igenom det, passar det inte så dra var det. Nu är det ju så att Damian är mycket på dagis och får sin barnstimulans. Han har även flera kompisar som han umgås med privat och får lära sig att dela med sig på sitt territorium.

Jag tycker att man som endabarn får många fördelar, en styrka med att klara sig själv, men jag tror också att föräldrar som bestämmer sig att ha ett barn verkligen måste låta barnet vara barn.



Damian, tredje generationens
ensambarn.






Lästips: Enda barnet : ensam eller stark? /Jill Pitkeathley, David Emerson, 1996
Ha dock i åtanke att studien är gjord i England under 80-talet. Satt i rätt perspektiv är boken både intressant och rolig.

den sista dagen, typ

Idag var det den sista skoldagen på länge. Nästa vecka börjar vi vår praktik och jag ska vara på NWT. Praktiken håller på i hela fem veckor och det är sjukt spännande och nervöst.
Jag tänker hela tiden att jag har glömt allt och att jag bara kommer att göra bort mig...

Det känns också att det gått väldigt fort. Det var ju typ igår som vi var på Fyrbo och smygfotade folk som gav oss skumma blickar! Fast samtidigt känns det som länge sen. Vi har ju gjort så mycket under det här året.

Efter praktiken är det lite mer skola och sen väntar Rumänien i början på maj. Några veckor till och sen är vi färdiga multijournalister allihopa =)



Här skulle det vara några snygga bilder på mina
fina klasskompisar men,
eftersom min dator är en sopa
så får ni se dem en annan dag



Note to self:
köp ny dator...

bad sushi

Igår var vår 10-årsdag. Med jobb/skola/barn så blir det lite svårt att fira på en måndag...så i söndags var Damian med farmor och farfar medan jag och Chris åt god mat på Alfies. Jag åt sallad till förrätt och sen lammfilén, mumma!
Inte världens mest service minded personal dock men gott och fint i alla fall.

För att ändå gotta lite igår skulle vi beställa sushi till middag. Men Happy Kitchen har stängt på måndagar kom vi på. Dumt! 
Jaja, sugna på sushi som vi var tänkte vi at what the hell, vi provar Sushi Koya på wåxnäs...Never again!

Prismässigt matchade de Happy Kitchen, men i övrigt...Bitarna var mycket mindre, inte alls lika stor variation, sojan smakade....inte som på Happy Kitchen iaf, wasabin var svag och nej.....nej, inte bra. Eller alltså, det duger väl men egentligen är det skit om man jämför.

Så, nu vet ni det!

Är hemma idag på grund av...ja i ärlighetens namn för att jag inte orkar sitta och snora i skolan i åtta timmar för att se på film. Då stannar jag hellre hemma och städar och skriver =)

Imorgon är vi lediga och då ska jag passa på att besöka min praktikplats. Från och med måndag och fem veckor framöver kommer jag vara på NWT! Det känns jättekul och spännande men lite nervöst också.

Tips om intressanta saker att skriva om i Karlstad emottages varmt!
Vad vill du veta mer om?
Vad gör dig arg/glad/irriterad?


10 år

Idag är det tio år sen jag och Chris blev tillsammans. Tio underbara, lärorika och härliga år. Inte trodde jag, när vi gick där, fjortisar, att vi skulle vara tillsammans fortfarande om tio år.



Chris och jag när vi var tillsammans i 9:an.
Chris och jag, när vi gick i nian.

Älskade du, du betyder så mycket för mig. Vi har gått igenom så mycket tillsammans, roligt, sorgligt, underbart och prövande.
vi har kommit igenom allt, med mer närhet och kärlek än vad jag trodde var möjligt. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta någon som du. Så lugn och tålmodig. Min balans.

Att  jag skulle vara lyckligt gift och ha en son med världens bästa pappa. 

Jag älskar dig så mycket!


I Strömstad.
I Strömstad 2002

Studenten 2003
Studenten 2003


2004


2005 gifte vi oss. Snabbaste ceremonin ever, party ftw!



2006, en vecka innan vår son Damian föddes


våren 2007


Love 2008



2009



2010 i Belgrad. Damian är fotografen. <3


Tio år my love!

Jag älskar dig så jävla mycket!




2011 <3


matlagning

Idag var jag med Damian på barndans. Det är Dansstudion som håller i det, på universitetet. Förra gången, som var den första för denna terminen, missade vi tyvärr eftersom vi var sjuka. Idag trotsade vi hostan och drog dit ändå. Jag är ju inte med och dansar så för min del spelar det ingen roll =)

Dansen är verkligen jättekul och upskattad. Det tråkiga är att Damian reagerar på att han är ensam kille. För att spä på extra så har alla flickorna hello kitty-dräkter. Damian ville också ha speciella danskläder och fick önska hurdana han ville ha. Sofie var så snäll och köpte, enligt önskemål, svarta tajts och spiderman-tröja. Ja....han ville i alla fall fortsätta med dansen med större entusiasm när han fick dem.

Resten av dagen har vi tagit det lugnt. När det var dags för middag fick Damian bestämma själv:


minipizza, på polarbröd


med köttbullar, creme fraiche, ost
och ketchup


det var visst inte en så god blandning,
men han åt upp några köttbullar i alla fall


Ikväll blir det lugnt. Chris är på fest, Damian sover och jag? Jag ska rota runt här lite till och sen blir det nog the sims =)


Damian has made mini pizzas, with meatballs. They did not taste so good, but at least he was happy for having composed his own meal.


reportageresa





Ibörjan på  maj åker min klass och jag till Rumänien. Vi ska vara där i en vecka och samla material som sen ska bli en tidning. Som förberedelse för detta har vi fått skriva olika faktaartiklar, som skulle in i onsdags.


Mitt valda område var medieklimat. Det var inte så svårt att hitta bra information och det jag hittade stämde bra överens med mina fördomar. Trots feber och snor lämnade jag in artikeln i tid och fick positiv feedback. Otippat att jag med mitt stela språk skulle skriva en bra och saklig faktaartikel ;) Nöjd är jag i alla fall!


Dock såg jag att både mitt pass och id-kort går ut i just maj...typiskt... Så jag får rappa på och fixa ett nytt pass. Id-kort struntar jag i då jag har tänkt ta körkort i början av sommaren! Så det så.


Vad sker ikväll då?






P.S. Damian "sjunger" Thriller med Michael Jackson och rappakaljan kommer "ola mister green".....och så ska man vara en bra förälder och inte skratta åt sitt barn....D.S.

när vi är sjuka

Idag är det eget arbete på schemat med en föreläsning som börjar kl.16. Jag hade tänkt att gå men det går bara inte. Till råga på snor och host så nyser jag som fan också och är helt enkelt inte världens piggaste.

Damian är ju också sjuk men mycket bättre nu. Han skulle vara hos farmor under tiden jag var borta eftersom Chris jobbar kväll. Nu somnade han på soffan så det är nog bra att vi stannar hemma. I vanliga fall är han som en tjackad duracelkanin så nej, han somnar inte i soffan bara sådär.
Jag hade även en tatueringstid imorse som jag fick avboka. Det känns jäkligt illa. Har väntat så länge och så kan jag inte nu. Förhoppningsvis kan jag få någon avbokad tid snart, annars blir det nog en lång väntan igen...



Sjukt hem

















Me and Damian have a cold. This is what it looks like at our place when we have to stay at home and are bored...

I brist på annat

Jag är sjuk så i brist på annat snnor jag denna:
50 saker du inte visste om mig - take that for an update
1. Jag kan inte sova om... det låter, ens det minsta lilla.
2. Jag har alltid älskat att…vara fri.
3. Jag äter…nyttigt, med väldigt mycket kött.
4. När jag tittar på TV ser jag helst…en bra film, helst skräck.
5. Jag skulle dö om jag var tvungen att leva utan…jag klarar mig nog bra utan det mesta, ensambarn ffs.
6. Jag är stammis... för tillfället på Happy Kitchen.
7. En människa jag verkligen stör mig på är…offer och falska människokr.
8. Jag har bestämt mig för att…vara mer glad och positiv.
9. Jag klarar inte av människor som…inte är ärliga och som bara tar utan att ge tillbaka.
10. Jag vill att folk ska tycka att jag är…rak och trevlig.
11. Jag blir sällan…den som ger sig i en konflikt, på både gott och ont.
12. Jag läser helst…fantasy och skräck.
13. Det gulligaste jag vet är…små barn som sover.
14. Jag skulle vilja resa bakåt i tiden och uppleva…70-talet
15. Jag undviker helst…samlingar med barn.
16. Jag tycker det är mysigt med…att umgås med mina nära.
17. När jag var 16 år…träffade jag Chris som jag är gift med idag, 10 år senare :O
18. Min medfödda talang är…oftast kunna se olika perspektiv och motiv på människors beteende.
19. Jag har varit besatt av…sprita av hela köket om någon animalisk produkt ens fisit där.
20. Jag svär…en del faktiskt.
21. Den som känner mig allra bäst är…ingen, alla vet olika bitar, men ptja Sofie tror jag.
22. Jag gråter alltid när…hysteriskt galet arg.
23. Min drömkille är…ärlig och öppensinnad samt har ett bra mycket lugnare humör än jag.
24. Jag vågar inte…vara still för länge i naturen av rädsla för alla kryp.
25. Jag har jättedåligt…minne, jag har alltid saker som jag glömt eller tappat bort, inte kul.
26. Jag vaknar INTE ofta… aldrig, jag vaknar jättelätt och ofta....
27. Jag gillar att pyssla med…lego.
28. Jag både älskar och hatar…mitt humör.
29. Jag är ganska ointresserad av…andras barn (undantag finns)
30. Jag dricker inte…lightdrycker med jävla aspartam.
31. I högstadiet hade jag…det jävligt roligt men jävligt stökigt
32. Jag har bott…på många ställen både i fd Jugoslavien och Sverige men är i Karlstad sen 1999.
33. Min framtidsdröm är att…ha ett jobb där jag styr mina egna tider.
34. Jag har kysst…en jävla massa tjejer och killar.
35. Jag har insett att…jag är jävligt egoistisk, innerst inne.
36. Jag är för…ärllighet och emot…ett liv självuppoffring.
37. Trots att det är vanligt så har jag aldrig… velat flytta till hus.
38. Jag vill köpa…en jävla massa saker, vilket jag eg tycker är tragiskt.
39. Jag har spelat…fiol.
40. Det är rogivande att…dundra på jättehög musik och städa.
41. Jag är helt värdelös på…att plocka undan efter mig själv.
42. Jag kan inte vara tyst om…någon är uppenbart jävla korkad och störig.
43. Jag är ständigt på jakt efter…lugnet.
44. Jag är en utpräglad…hemmamänniska.
45. Jag har dansat…mycket men tyvärr inte så ofta längre....
46. När jag var liten ville jag bli…operasångerska eller veterinär.
47. Nåt jag ångrar att jag aldrig lärde mig är...att stå upp för mig själv liitelite tidigare.
48. Folk blir ofta förvånade när jag berättar att…jag har varit vegan i 7 år.
49. Jag tröttnar ganska lätt på…slentrian.
50. Jag är aldrig sugen på...godis!
50 saker du inte visste om mig - take that for an update
1. Jag kan inte sova om... det låter, ens det minsta lilla.
2. Jag har alltid älskat att…vara fri.
3. Jag äter…nyttigt, med väldigt mycket kött.
4. När jag tittar på TV ser jag helst…en bra film, helst skräck.
5. Jag skulle dö om jag var tvungen att leva utan…jag klarar mig nog bra utan det mesta, ensambarn ffs.
6. Jag är stammis... för tillfället på Happy Kitchen.
7. En människa jag verkligen stör mig på är…offer och falska människokr.
8. Jag har bestämt mig för att…vara mer glad och positiv.
9. Jag klarar inte av människor som…inte är ärliga och som bara tar utan att ge tillbaka.
10. Jag vill att folk ska tycka att jag är…rak och trevlig.
11. Jag blir sällan…den som ger sig i en konflikt, på både gott och ont.
12. Jag läser helst…fantasy och skräck.
13. Det gulligaste jag vet är…små barn som sover.
14. Jag skulle vilja resa bakåt i tiden och uppleva…70-talet
15. Jag undviker helst…samlingar med barn.
16. Jag tycker det är mysigt med…att umgås med mina nära.
17. När jag var 16 år…träffade jag Chris som jag är gift med idag, 10 år senare :O
18. Min medfödda talang är…oftast kunna se olika perspektiv och motiv på människors beteende.
19. Jag har varit besatt av…sprita av hela köket om någon animalisk produkt ens fisit där.
20. Jag svär…väldigt mycket.
21. Den som känner mig allra bäst är…ingen, alla vet olika bitar, men ptja Sofie tror jag.
22. Jag gråter alltid när…hysteriskt galet arg.
23. Min drömkille är…ärlig och öppensinnad samt har ett bra mycket lugnare humör än jag.
24. Jag vågar inte…vara still för länge i naturen av rädsla för alla kryp.
25. Jag har jättedåligt…minne, jag har alltid saker som jag glömt eller tappat bort, inte kul.
26. Jag vaknar INTE ofta… aldrig, jag vaknar jättelätt och ofta....
27. Jag gillar att pyssla med…lego.
28. Jag både älskar och hatar…mitt humör.
29. Jag är ganska ointresserad av…andras barn (undantag finns)
30. Jag dricker inte…lightdrycker med jävla aspartam.
31. I högstadiet hade jag…det jävligt roligt men jävligt stökigt
32. Jag har bott…på många ställen både i fd Jugoslavien och Sverige men är i Karlstad sen 1999.
33. Min framtidsdröm är att…ha ett jobb där jag styr mina egna tider.
34. Jag har kysst…en jävla massa tjejer och killar.
35. Jag har insett att…jag är jävligt egoistisk, innerst inne.
36. Jag är för…ärllighet och emot…ett liv självuppoffring.
37. Trots att det är vanligt så har jag aldrig… velat flytta till hus.
38. Jag vill köpa…en jävla massa saker, vilket jag eg tycker är tragiskt.
39. Jag har spelat…fiol.
40. Det är rogivande att…dundra på jättehög musik och städa.
41. Jag är helt värdelös på…att plocka undan efter mig själv.
42. Jag kan inte vara tyst om…någon är uppenbart jävla korkad och störig.
43. Jag är ständigt på jakt efter…lugnet.
44. Jag är en utpräglad…hemmamänniska.
45. Jag har dansat…mycket men tyvärr inte så ofta längre....
46. När jag var liten ville jag bli…operasångerska eller veterinär.
47. Nåt jag ångrar att jag aldrig lärde mig är...att släppa saker lättare, jag är otroligt långsint.
48. Folk blir ofta förvånade när jag berättar att…jag har varit vegan i 7 år.
49. Jag tröttnar ganska lätt på…slentrian.
50. Jag är aldrig sugen på...godis!

ett par öl

Det var ca tre år sen jag och Joanna såg sist. Igår skulle vi äntligen ta ett par öl och snacka ikapp!

Glada Ankan - Jag började med en Jack, Damians hosta hade spridit lite kill även till min hals. Ett par öl blev flera och i vimlet träffade jag på Vera med vän. De var coolt klädda i klargröna mjukisdressar och knallrött hår, vilket i mitt huvud gjordde att de liknade oompa-loompier (Chokladfabriken u know). I alla fall så blev vi medbjudna till efterhäng på Maxim.

Så, när ankan stängde trotsade kylan och begav oss mot Herrhagen. På Maxim tog vi några öl, snacka lite skit, kolla lite dans och träffade på en gammal klasskompis. Strax innan fem drog vi oss hemåt.

All in all, en jävligt bra utgång!

Ikväll ska Chris iväg på poker så jag och Damian får roa oss själva. Jag ska även vara hundvakt. Det kommer nog gå bra, mitt största problem blir att hålla mig vaken då jag gick upp kl.10...
Trevlig helg!

studiobesök

Några bilder från Karlstad bästa, nämnligen Fisheye Ink. Var där och fotade i onsdags.

http://www.fisheyeink.se/










Jimmylajnen


min bästa Sofie <3


Tack för att jag får komma och pina er med min kamera!
Love you <3

Igår hade vi kvällsredigering på skolan. Spännande att åka ut i snön då bilens ena vindrutetorkare inte satt fast....Det löste dock fröken Rapinoja med en hårnål =)

Kom hem vi 1 tror jag och tur i oturen att jag är hemma med Damian även idag då  jag var sjuukt trött. Jag brukar ju lägga mig vid 12-1 annars och inte vara såhär trött men jag fick verkligen inte upp ögonen. Tur att jag får ta det lugnt... Har lovat Damian att vi ska gå och köpa glass, när det har slutat snöa =) 

<3

gårdagens middag

Vi åt sushi igår. I'm crazy about it. Medans Chris var och hämtade planerade jag ut en massa snygga bilder som jag skulle ta på maten. Jag hade beställt en tiobitars och en spider roll, o tänkte att det kunded bli najs med färgerna osv...
När han väl kom så slängde vi i oss maten snabbt som fan, hungriga...o det var ju sååå gott. Sen kom jag på...ja juste....så....






Idag har är jag med i kvällsgruppen med redigering och vi börjar inte förrän 16. Jag planderade in flera besök under dagen men nu vaknade Damian snorig och varm så det blir inget med det...

Hej meerr!

det där med obehag

Jag hade ingen filmkompis igår.  Klockan halv ett på natten satte jag på Martyrs och såg den själv. Inte min smartaste idé.

Filmen handlar om en tjej som blir kidnappad och torterad som barn. I vuxen ålder söker hon och en vän upp kidnapparna. Återigen, låter klyschigt, men wait, det är en heeeelt annan sorts story!

http://www.imdb.com/title/tt1029234/

Filmen var som ett kinderägg, 3i1! Den var sjukt spännande, skrämmande och välgjord. Precis när jag trodde att obehagsgränsen var nådd och att filmen skulle vara slut, så fortsatte den. Så oväntad twist på slutet och helt makabra idéer...Herregud...Jag är imponerad! 

Jag har sett ett flertal kanadensiska skräckfilmer på senare tid och jag måste säga att de alla varit uppskattade. Ska kolla upp om jag hitar någon mer liknande. Tips?



fotodejt

Igår var jag hos goa Kajsa på fika. Hade planerat att fota lite hemma hos henne, tjejen har en så mysig inredning, skulle kunna sitta där hur länge som helst. I alla fall, så fikades det och snackades och timmarna for iväg... Jag hann dock med några familjefoton.





Jag får göra ett mer koncentrerat besök nästa gång :). Vi kom även överens om en sykväll, vilket vore helt underbart. Kajsa är nämnligen superduktig på att sy och jag hoppas få snappa upp en del tips!

Mer av Kajsa och hantverket: http://madebyjoe.blogspot.com/




filmtips

Igår kväll såg vi på "I spit on your grave". En tjej, ensam i en stuga, blir överfallen av byfånekillar. Sen... hämnas hon.

http://www.imdb.com/title/tt1242432/

Klyschig story och segstartad men väldigt obehaglig (vilket jag menar är en bra sak). Förutom att tjejen är jävligt snygg så är hon också påhittig i sina straffmetoder. Jag önskar bara att just den biten av filmen varat längre, det var lite det som var det roliga för min del.


Ikväll är Chris i Sthlm/Kga med jobbet och jag roar mig med ytterligare en skräckis. Dennis är ovetandes på väg på "thé", ovetandes om mina onda planer, moahahaha (han hatar skräck). Kvällens heter "Martyrs" och var ett tips av Malin (var annars ska jag får tips ifrån ;)  som sa att det var något av det obehagligaste hon sett, så...  
Låter som en bra film för mig.

Detta med min sjuka fascination av morbida filmer kan vi behandla en annan dag. Hejs!

matlagning

Hehe , drottningen av framförhållning är jag inte!


Middagen igår skulle vara revbensspjäl. Jag har nämnligen fått ett recept av Malin och är såå sugen att smaka =) Sagt o gjort...det var bara att det var tre kilo revben som var djupfrysta. Som sagt, framförhållning. Detta ska dock inte stoppa mig, i med köttet i varmvattenbad varvat med snurr i micron.

Tillslut tycker jag att det tinat nog ooch försöker bända isär de två bitarna....Fortfarande fryst men skitsamma, det tinar under bryningen tänker jag. 

Sen ser jag att fröken M inte skrivit måttangivelser i receptet, inte på allt iaf. Tydligen ska det måttas "efter förnuft"...pfft...Jaja jag höftar i lite som jag tycker och i med allt i en gryta. 
Spännande.



Det blev en sen men ack så god middag. Revbenen avnjöts med citrusaioli och chiabatta.


Mums!


trött, rastlös och förvirrad

Har haft en supertrevlig helg.

Det började med middag med Chris i fredags. Vi var på Tempel och åt lammfilén. Den var jättegod men vi fick vänta på den i säkert 40 min....jaja, de bjöd på efterrätten iaf!

På lördagen var det dags. Den stora tjejfesten hos Malin =) Skitkul med någon mindre onödig incident men så blir det ibland. Overall, en förbannat kul kväll. Förhoppningsvis blir det snart igen. *hint*

Nu till något helt annat. Ibland får jag för mig något, som jag sen inte kan släppa, utan bara villvillvill. Det är väldigt jobbigt, eftersom världen tydligen inte kretsar kring mig och det jag vill kan kräva både tid, pengar och andras engagemang. För det mesta går det över och jag återgår till att vara mitt vanliga logiska jag. Ibland fastnar dock tanken länge och det är sjukt svårt att koppla bort.
Jag har nu hakat upp mig och är så nyfiken, är nog det rätta ordet, och jag villvillvill och egentliggen är det ingen fara. Enda risken är väl att jag gör bort mig lite men det har ju ingen dött av. Men ändå. Jag vågar inte och ja, det får väl vara.  Men ändååååå!
Suck.

Nu, middagsförsök...

busy week

Den här veckan skulle vara flyt, med inspirerat skrivande... Istället är det obeslutsamhet, villrådighet och huvudvärk som dominerat. Jag hade en tanke, en plan, men som så många gånger blir det inte som jag tänkt och det finns inte tid för gör om, gör rätt. Jag får försöka lappa ihop det som är och lära mig en läxa till nästa gång.


En trevligare upplysning är att jag sen i måndags tränar på gym :O Flera av mina vänner tränar på detta gym och efter många om och men följde jag med. Jag har tränat en gång i mitt liv, och då fuskade jag  och tyckte det var skit och blev "sjuk" så att jag slapp årsmedlemskapet....
Denna gång har jag dock trevligare sällskap, och det är nog det som avgör. I alla fall för tillfället, jag skulle inte gå och träna själv. Så kul är det inte. Men det känns ganska bra med den brännande värken i musklerna och även då jag är klenast i världen  och har typ inga vikter alls på så känns det bra att göra nånting i alla fall.


Idag åker jag till skolan för att försöka redigera det material jag har. Jag hade velat göra det hemma men det gick helt enkelt inte med denna minidator. Jag ska även skriva färdigt min recension och intervju =) Håll tummarna!





helgen

Vi hade besök från Gbg i helgen, datorn var avstängd och vi bara tog det lugnt och umgicks =)



(Chris) Damian, Alicia, Jasmina och Vedran



Denna vecka är det eget arbete på schemat. Intervjuer, artiklar, reportage.... och allt efter egenhändigt planerade tider. För min del betyder det nattjobb =) Snart ska jag likväl lägga mig, ska till Karlskoga på jobb tiiiidigt imorgon bitti....

Var förbi Malin en sväng idag. Där bjöds det på god mat, öl och en massa hemliga samtalsämnen ;) På lördag ses vi igen, pepp!




RSS 2.0