tisdagslista

Har lämnat Damian på dagis, ätit frukost och dricker nu kaffe. Planen var att åka till centrum och shoppa men jag får inte tummen ur att göra mig iordning. Snart, snart. 

Här är i alla fall en lista, snodd av Anna.


Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Chris & Damian Hur lång är du? 172
Vem ringde du senast? Sofie
Vem ringde dig senast? Sofie hahaha
Hur löd det senaste sms:et du fick? "Du har blivit bokad för ID xxxx Nickkällan DE..."
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
När såg du senast din mamma & pappa? Mamma hälsade på förra helgen och pappa hälsade vi på sommaren 2010
Vilken färg på ögonen har du? Bruna
Vilken är din favoritjulsång? Lyssnar inte på sådant
Vilken är din favoritplats? Mitt hem, annars Belgrad
Vilken plats föredrar du minst? Där det finns mycket mygg och myror
Vad fick dig verkligen att skratta senast? Damian, när han målade hela sig med ansiktsfärg igår
Hur stor är din säng? 1.60 cm bred och jättehög
Sover du med eller utan kläder på dig? linne och trosor
Vilken är din favoritglass? Magnum classic
Vilken är din favoritefterrätt? Gillar inte sötsaker så jag har nog ingen favorit
Vad dricker du till frukost? Kaffe
Har du någonsin åkt ambulans? Haha ja, en gång, med en kompis. En jävligt rolig kväll trots allt.
Föredrar du havet eller en bassäng? Havet, havet, havet!
Vad spenderar du helst pengar på? Skor, hade obegränsat med pengar skulle jag spendera dem på skor... och taxiresor, så att jag slapp slita på mina skor
Vad har du för sms-signal på mobilen? Någon standard från telefonen
Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Handlingslista



Take care!

våffelsöndag utan våfflor

Ibland är det bra med inställda planer. Hela söndagen var tom och solen sken. Blev tipsad om ett fint utflyktsställe vid golfbanan så vi packade fika och drog ut. Glömde förståss kameran men mobilbilder får duga.




vi gick dock inte på någon led
utan vandrade längst med sjön




kastar pinnar




hittade bajs och
Damian blev så förskräckt
att han fick kramp i benet




på kullen




fikastund




två träd med samma rot
"som de där bebisarna som
satt ihop med huvudet"




sjönära boende någon?




"titta hit då Damian"
"huh?"




dött och vackert




Damian plockade kaveldun
som han sedan var täckt av



Efter vandringsturen åkte vi hem och åt mat. Tänkte att våfflor till efterrätt vore inte helt fel. Eftersom jag hade min cykel kvar i centrum tog vi bilen in och så skulle jag cykla hem. Vi gick igenom hela centrum men allt var stängt. Klockan var visserligen halv fem men på en så solig dag borde ju någon smart caféägare ha vett att hålla öppet. 



Damian och gluggen


Istället för våfflor köpte vi glass och hängde vid lekparken en stund. Vi gör ett nytt försök med våfflorna senare idag.



Peace!

sjukstugan

Ok, jag har varit sjuk. Feber, bihåleinflammation, nackont, hosta och snor. Knaprar antibiotika och är på bättringsvägen. 

Nu är dock Damian hostig igen. Och har haft lite feber. Suck.

Det har verkligen gått runt här. Vi har varit sjuka runt i ring och det får bara inte börja om igen. Vårt hem klarar inte det. 

Här tänkte jag en bildserie på stöket. Men jag har ryckt upp mig och städat. Damian har lovat att städa sitt rum och hjälpa mig bädda rent idag. Håll inte andan.

Jag roar er med lite kuriosa från min sjukvecka.

I torsdags åkte jag till akuten med min höga feber. Chris kompis skulle vara barnvakt. Under tiden vi väntade på honom såg jag att mina tinade bär hade runnit ur påsen. Vad gör jag, med feber, huvet fullt av snor och nackspärr från helvetet? Jo, jag skurar diskbänken. Jag orkade knappt klä på mig men torka diskbänken var visst jävligt viktigt. Dubbelsuck. Varför, varför?? Det är inte så att det var det värsta i hela lägenheten heller.

Optimisten i mig har vaknat. Att se det positiva i allt. Penicillin som hämmar hungern och penicillinorsakad diarré = easy peasy bantningskur. Som sagt, sätt guldkant på tillvaron.

Leka junkie gangsta. Efter nästan två veckors snörvlande och nässpraystryckande känns en mentholnässprayssprut som en riktig pundarkick. De sköra slemhinnorna i näsan svider och det känns som att näsan vill vända sig in och ut för att komma bort från sprayen. För att inte tala om smällen i frontalloben och den akunta blindheten. Rockn'rolla.

Bajstvberoende. Från att inte ha tittat så mycket på tv följer jag nu Top model, Top model Sverige, Project runway, Sveriges fulaste hem, Fuskbyggarna, Jamie Olivers twist, Grand designs, Parenthood, Big bang theory med mera.


Trevlig helg på er!

kejsarens nya hår

Damian har ju länge varit rädd för surrande ljud. Jag har lyckats klippa honom med hårtrimmer en gång, men då med såndär förlängningsgrej på. Nu när den skulle vara så nära honom fick han panik och ville klippas med sax.

Jag förklarade att det tar mycket längre  tid med sax och kanske inte blir lika snyggt, att trimmern var som många små saxar som klipper på en gång. Och så fick han provraka på mitt ben. Tacka vet jag vinterpälsen.

När han hade provkört lite och försäkrat sig om att trimmern inte borrade sig in i mitt ben eller kapade av det eller vad han nu var rädd för så var det bara att köra på.

beundrar




rockstar
han vrålar in i spegeln




snyggfis





Peace!



i snorets och hostans fasansfulla grepp

Ja där befinner jag mig. Efter en trevlig helg i Göteborg, som även den gick i förkylningens tecken, har jag fortfarande inte blivit frisk.

Jag drar fram i hemmet mellan snorpapper, slemloskor och nässpray. Imorse var kaffet slut till råga på allt. Valde då att ta cykeln till dagis och fortsätta till affären efter lämning. Jobbigare men snabbare, allt för mitt svarta gift.

Imorgon är dagis stängt så vi hade lite tisdagsmyskväll. Damian fick vara uppe lite, lite senare och fick godis. Jag kurerade mig med rakija.




min son tycker inte om choklad
desto mer tycker jag om honom




Srpska sljivovica
i originalförpackning
skål!



Nu återstår bara ett problem till. Kliar det i mitt huvud för att mitt hår är så lortigt eller för att jag har löss?


Peace!

blandat från februari


dansshow




standardpose




feber




god mat på
grekiska restaurangen




fika på
favvocafét




kompislek




premiärcykeltur
och lekparksbesök




konstvisning




gooooos




biblioteksbesök



Trevlig helg!

just nu...





...gömmer vi oss för den underbara solen. Jag ugglar här vid datorn och Damian spelar. Snart, snart ska jag packa. Drar till Göteborg över helgen för att hälsa på min älskade Jasmina och hennes familj. 

Ha en supertrevlig helg allihop!


Peace!

RSS 2.0