sjukstugan

Ok, jag har varit sjuk. Feber, bihåleinflammation, nackont, hosta och snor. Knaprar antibiotika och är på bättringsvägen. 

Nu är dock Damian hostig igen. Och har haft lite feber. Suck.

Det har verkligen gått runt här. Vi har varit sjuka runt i ring och det får bara inte börja om igen. Vårt hem klarar inte det. 

Här tänkte jag en bildserie på stöket. Men jag har ryckt upp mig och städat. Damian har lovat att städa sitt rum och hjälpa mig bädda rent idag. Håll inte andan.

Jag roar er med lite kuriosa från min sjukvecka.

I torsdags åkte jag till akuten med min höga feber. Chris kompis skulle vara barnvakt. Under tiden vi väntade på honom såg jag att mina tinade bär hade runnit ur påsen. Vad gör jag, med feber, huvet fullt av snor och nackspärr från helvetet? Jo, jag skurar diskbänken. Jag orkade knappt klä på mig men torka diskbänken var visst jävligt viktigt. Dubbelsuck. Varför, varför?? Det är inte så att det var det värsta i hela lägenheten heller.

Optimisten i mig har vaknat. Att se det positiva i allt. Penicillin som hämmar hungern och penicillinorsakad diarré = easy peasy bantningskur. Som sagt, sätt guldkant på tillvaron.

Leka junkie gangsta. Efter nästan två veckors snörvlande och nässpraystryckande känns en mentholnässprayssprut som en riktig pundarkick. De sköra slemhinnorna i näsan svider och det känns som att näsan vill vända sig in och ut för att komma bort från sprayen. För att inte tala om smällen i frontalloben och den akunta blindheten. Rockn'rolla.

Bajstvberoende. Från att inte ha tittat så mycket på tv följer jag nu Top model, Top model Sverige, Project runway, Sveriges fulaste hem, Fuskbyggarna, Jamie Olivers twist, Grand designs, Parenthood, Big bang theory med mera.


Trevlig helg på er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tv-träsket är det värsta, fan va lätt man fastnar!! Hoppas du och resten av familjen frisknar till snart.

2012-03-16 @ 13:52:41
URL: http://www.novalajnen.blogspot.com
Postat av: Malin Nilsson

Hmm... med andra ord måste du nu gå på tv-avvänjning?

Låter farligt att bli sjuk hörrududu! ;)

Kram <3

2012-03-16 @ 15:26:45
URL: http://ismaochunni.blogspot.com
Postat av: Anna

Apropå tv-träsk Roza, vad tusan hände med Parenthood?? Jag fastnade också i det och vips så slutade det sändas en dag bara, sjukt störande :/

2012-03-21 @ 12:38:02
URL: http://www.novalajnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0