matlagning

Hehe , drottningen av framförhållning är jag inte!


Middagen igår skulle vara revbensspjäl. Jag har nämnligen fått ett recept av Malin och är såå sugen att smaka =) Sagt o gjort...det var bara att det var tre kilo revben som var djupfrysta. Som sagt, framförhållning. Detta ska dock inte stoppa mig, i med köttet i varmvattenbad varvat med snurr i micron.

Tillslut tycker jag att det tinat nog ooch försöker bända isär de två bitarna....Fortfarande fryst men skitsamma, det tinar under bryningen tänker jag. 

Sen ser jag att fröken M inte skrivit måttangivelser i receptet, inte på allt iaf. Tydligen ska det måttas "efter förnuft"...pfft...Jaja jag höftar i lite som jag tycker och i med allt i en gryta. 
Spännande.



Det blev en sen men ack så god middag. Revbenen avnjöts med citrusaioli och chiabatta.


Mums!


Kommentarer
Postat av: Sofia Eklund

Hehe, det är ju det som är grejen med dessa revben, inga måttangivelser utan lite höftning på det mesta som åker i grytan gör ju att det smakar kalas. Man kan även byta ut colan mot öl :) blir supergott det med!



När blir det musslor med skräckfilm undrar jag?? :)

2011-02-22 @ 23:42:14
Postat av: Charlotte Lundstedt

Vad intressant dina poster är. kommer definitivt läsa på din blogg igen! (: Ha en spännande vardag =P

2011-02-23 @ 09:45:52
URL: http://jade.se/reseguide
Postat av: Anonym

Sofia: haha ja, dock kanske de inte ska vara halvfrysta? men det var asgott iaf =)

Ja, det undrar jag med! Malin?



Charlotte: tack så mycket!

2011-02-24 @ 08:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0