reportageresa





Ibörjan på  maj åker min klass och jag till Rumänien. Vi ska vara där i en vecka och samla material som sen ska bli en tidning. Som förberedelse för detta har vi fått skriva olika faktaartiklar, som skulle in i onsdags.


Mitt valda område var medieklimat. Det var inte så svårt att hitta bra information och det jag hittade stämde bra överens med mina fördomar. Trots feber och snor lämnade jag in artikeln i tid och fick positiv feedback. Otippat att jag med mitt stela språk skulle skriva en bra och saklig faktaartikel ;) Nöjd är jag i alla fall!


Dock såg jag att både mitt pass och id-kort går ut i just maj...typiskt... Så jag får rappa på och fixa ett nytt pass. Id-kort struntar jag i då jag har tänkt ta körkort i början av sommaren! Så det så.


Vad sker ikväll då?






P.S. Damian "sjunger" Thriller med Michael Jackson och rappakaljan kommer "ola mister green".....och så ska man vara en bra förälder och inte skratta åt sitt barn....D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0