det där med obehag

Jag hade ingen filmkompis igår.  Klockan halv ett på natten satte jag på Martyrs och såg den själv. Inte min smartaste idé.

Filmen handlar om en tjej som blir kidnappad och torterad som barn. I vuxen ålder söker hon och en vän upp kidnapparna. Återigen, låter klyschigt, men wait, det är en heeeelt annan sorts story!

http://www.imdb.com/title/tt1029234/

Filmen var som ett kinderägg, 3i1! Den var sjukt spännande, skrämmande och välgjord. Precis när jag trodde att obehagsgränsen var nådd och att filmen skulle vara slut, så fortsatte den. Så oväntad twist på slutet och helt makabra idéer...Herregud...Jag är imponerad! 

Jag har sett ett flertal kanadensiska skräckfilmer på senare tid och jag måste säga att de alla varit uppskattade. Ska kolla upp om jag hitar någon mer liknande. Tips?



Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är den bra!? Men snälla du, såg du den ENSAM trots mina "varningar" ????? ;)

Tack för i helgen, det var så mysigt att du sov över!

And by the way, I love din blogg! <3

Kram

2011-02-10 @ 07:58:07
URL: http://ismaochunni.blogspot.com
Postat av: Roza

eeh ja....

det var kanske inte så smart såhär i efterhand nej hehe

tack själv o för i he RING när du har tid <3

2011-02-10 @ 14:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0