arbete&ekonomi

Idag hade jag deadline på tre av fyra reportage som jag skrivit för nwt-bilagan arbete&ekonomi. Känns skönt att det är färdigt och att arbetet kan gå vidare.

Fick igenom två till av mina idéer så nu är det fullt ös med dem. Imorgon blir det en spännande dag med flera intervjuer samt en lunchdejt med Maalun =)

Nu till något helt annat.

Jag gillar Malin Wollin jävla mycket, jag behöver inte hålla med om allt, men hon skriver bra och hennes krig mot alla dumma människor som inte fattar att man kan och får ha olika åsikter är imponerande. Orken! Gillar man inte så är det ju bara att klicka vidare, kära nån...

Läste i alla fall just detta. Lite roligt är det ju, och smidigt också, att veta att den där "hederskoden" finns. Det som är bra störande är dock att många tjejer utnyttjar det och men övermod tjafsar, puttas och slåss för att de VET att killen inte slår tillbaka.

En kompis till mig ville (fråga inte varför) provocera sin kille med alla möjliga sorters beteende och han framhöll hela tiden att han fattade vad hon höll på  med och att han aldrig slår tjejer. Det slutade med att han slog ner henne och sparkade henne när  hon låg ner. Ok eller inte, är inte det jag ifrågasätter här, men om jag var kille och en tjej slåg på mig så skulle jag fan slå tillbaka. om än kanske inte lika hårt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0