jag kan inte norska

Hela dagen har gått åt till intervjuer, hann precis skriva ihop allt innan det var dags att dra hem =) Jag hann ifs med en långlunch på FishEye mittidär men ändå.

Men jag klagar inte! Trivs som fisken i vattnet och kom på mig själv att jag gick och mös i solen och tänkte "det här kan jag tänka mig att göra varje dag". hahaha, det ska jag ju!?! 

En av intervjuerna var på Hammarö. Jag har bara varit där ett par gånger o åkte då bara raka vägen till destinationen så nu var det lite spännande. Fint var det men varför plogar de inte på vägarna? Skitkul att gå i villaområdet, inga trotoarer och ett megalager av snö/slask/is över hela gatan....

Förra veckan gjorde jag en intervju med en norsk kille. Det gick ok, bara något ord som jag inte förstod. MEN

...imorgon åker jag till Oslo där jag aldrig varit för att intervjua en kille som pratar icke svenskanpassad norska som jag inte kan...

Jag pratade med honom i telefon idag och ja, det var flera gånger som han frågade saker som jag bara svarade "ja" på och så frågade han om igen o då klickade det att "ja" kanske inte var ett giltigt svar, tex om vilken tid vi kommer....
det roliga är att vi precis idag pratade om det här på studion, så jävla pinsamt det är att låtsas förstå o så verkar man helt blåst....

Som tur är har jag med mig en fotograf så jag har lite sällskap, plus att hon kör så jag slapp åka tåg =)



Förhoppningsvis hinner jag hem till Systerskap-festivalen som börjar 17 imorgon.

Take care allihopa och önska mig lycka till imrogon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0