enkla nöjen

Min man kan det här med att roa sig med enkal medel.

Teodor krafsade på dörren och ville in. Persiennen var vriden så att man ser igenom och han tittade anklagande på oss som satt inne och hade det mysigt.

Chris gick fram, inte till altandörren, utan till persiennsnöret. Han drog persiennen upp och ner och Teodors huvud följde efter. Chris skrattade så tårarna sprutade och jag erkänner jag skrattade också, åt båda två.

Sen säger han "vänta det blir bättre" och vrider persiennen så att den är stängd. När han drar upp den ser Teodor ännu mer förvirrad ut. Chris vrider sig dubbel av skratt och fortsätter dra persiennen upp och ner.

"Det är alltid lika kul att se hur han reagerar", säger han.
"Du har alltså gjort det här förut?", frågar jag.
" Haha, klart jag har, det är ju skitkul", svarar han.

Ja, man har inte roligare än vad man gör sig, stackars Teodor bara. Undrar vad som far igenom han lilla huvud när han står där och kikar in.






Kommentarer
Postat av: Malin

Ha ha ha, vad roliga ni är! Men då har ni ju också landets charmigaste katt. Den enda jag tycker om =)

Kram

2011-05-17 @ 13:45:25
URL: http://ismaochunni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0