rekonstruktion

När jag var liten brukade min pappa och jag göra skyltar som vi ritade pizzor på. Vi släckte ner i lägenheten och när min mamma kom hem från jobbet hoppade fram med skyltarna, sprang runt henne i en ring och sjöng " vill vill ha pizza, vi vill ha pizza, vi vill ha pizza till middag idag!".

Det är ett väldigt varmt minne då själva skylttillverkningen var avancerad och tog lång tid vilket jag tyckte var jättekul, att få rita och pyssla med min pappa.

För att föra traditionen vidare föreslog jag att jag och Damian skulle göra samma sak. Då jag inte är snickare som min pappa så har vi inte en massa pinnar liggandes men vi kom på en än bättre lösning.




vi ritar våra favoritpizzor
Damian ritade en Vesuvio och en Hawaii




vi tejpade fast våra teckningar i dörröppningen
Chris är ju lite lättskrämd så
det var nytta och nöja att de skulle möta honom
direkt när han öppnade dörren


Vi tittade i vardagsrumsfönstret och när vi såg att Chris var på väg, ställde vi oss bakom ett hörn i hallen. När han öppnade dörren möttes han dels av våra middagskrav som hopp och skrik och sång: vi vill ha pizza, vi vill ha pizza, vi vill ha pizza till middag idag!




behöver jag gå in på hur han reagerade?




nöjda, glada
och mätta



Idag får jag trevligt besök från långtbortistan men innan det, ska jag få ordning på den förbannade älgen som inte vill skruvas fast...


Peace!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va roligt ni ser ut att ha det. Ni verkar va så himla bra föräldrar, blir glad av att läsa om era mysiga dagar :)

2011-10-20 @ 14:18:17
URL: http://www.novalajnen.blogspot.com
Postat av: Roza

Ååh tack, va kul att höra! Hoppas det gick bra på tentan o att du mår bättre!

2011-10-21 @ 18:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0