music junkie

Det fanns en tid då det här med musik var väldigt viktigt för mig. Eller ja, musiksmak menar jag, musiken är fortfarande mycket viktig.

Jag upptäckte det helt plötsligt. Att jag inte visste vad de flesta av mina vänner lyssnade på. Det som förr var bland de första frågorna i en ny bekanskap hade nu helt förbisetts.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Det var aldrig så att jag dömde ut  någon för deras musiksmak. Eller ja. Dansband. Där tar det stopp. Inte ens på skoj. Nej.

Annars är jag väldigt öppensinnad. Jag får utstå pikar från Chris för att jag lyssnar på ompa ompa-musik. Han fattar inte. Ompa ompa är i varje jugges blod, säga vad man vill. Vad ompa ompa är? 

Här är en tillfällig favorit, eller två då, men typ samma. Bästa städmusiken också!

http://www.youtube.com/watch?v=iwvdzVEAZAU
och
http://www.youtube.com/watch?v=3jVc8coAUhc

I alla fall. Jag är en periodare när det gäller musik. Jag lyssnar på vissa låtar eller band intensivt under en period för att sedan byta. Ibland tar jag till mig något nytt. Men för det mesta går det runt. Jag återgår till gamla favoriter.

Just nu dånar Disturbed, Tool och The Doors i mina hörlurar. Om och om igen. 





Jag mår dåligt om jag inte får lyssna på musik. På riktigt. Och det måste vara högt, annars fuunkar det inte. Och eftersom vi har en jävla diktator hemma som äger tvn och stereon dagtid och när han lagt sig blir de för sent så.

Jag har införskaffat mig ett par jävla bra hörlurar men lite risky är det. För då hör jag ju inte vad den lilla diktatorn håller på med. Så det blir sparsamt med musiken. Jobbigt värre.




sweeeeeeeet



Hur gör ni? Hur gör djur?


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0