blod, blåbär och blå tunga

Vad ser detta ut som?




blodklumpar?


Visst att det ser ut som en blodpåse, med koagulerat blod i? Nej, jag tinade bär, bärblod är det. Blåbär, hallon och jordgubbar. De blev sedan mixade med turkisk yoghurt.




mumma


Blev asgott men jävla surt. Eftersom jag inte hade någon banan att ha i var jag tvungen att ta i en matsked socker. Någon som brukar ha honung i? Jag vågade inte, synd om det hade smakat äckligt.




härlig färg också


Damian vägrade smaka. Han är så muppig. Han tycker ju om yoghurt, han tycker om bär och han tycker om frukt- och bäryoghurt. Men inte när jag blandar själv. 

Han har tidigare varit väldigt rädd för borrande och surrande ljud och i viss mån har mixerns ljud avskräckt honom från att smaka, men ändå. Väx upp liksom.

Eftersom vi i största möjliga mån undviker havfabrikat så blir han utan och får nöja sig med naturell yoghurt eller fil.

Men kolla här då.




ser ni?




nu då?




blåbärstunga!


Eller inte. Han har gått och sugit på en blå tuschpenna. För att det smakar gott. Suck. "Men den var god och pennan funkar ändå inte och jag har bara slickat lite på den." Men smoothie vägrar han. Mupp.


Peace!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, vilken skön liten kille du har ;)

2012-02-27 @ 16:57:01
URL: http://www.novalajnen.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Jag har testat med honung i. funkar men kan bli klumpar... kanske smälta den först ?

Annars kör jag med fruktsocker i nödfall. känns bättre än vitt socker. Kram!!

2012-02-27 @ 17:18:26
Postat av: Kajsa

Jag har testat med honung i. funkar men kan bli klumpar... kanske smälta den först ?

Annars kör jag med fruktsocker i nödfall. känns bättre än vitt socker. Kram!!

2012-02-27 @ 17:19:05
Postat av: Roza

Tack Anna!



Och tack för tipset Kajsa, ska prova =)

2012-03-01 @ 08:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0