finbesök igen

Förförra helgen var kusinen Dijana från Österrike här. Eller ja, egentligen är vi inte kusiner, som Chris har varit noga med att påpeka. Egentligen är min mamma och hennes mamma kusiner. Vad är vi då? I juggeland har vi löst detta ursmidigt. Alla är kusiner. Enkelt.


När Dina var här i somras hängde vi i Stockholm. Men denna gången hälsade hon på hos mig i Karlskoga. Tyvärr finns det ingenting att göra här, inte på vintern i alla fall. Istället åkte vi till Karlstad, shoppade, drog ut på Ankan och fick sova hos snällaste Joanna. 



stapplar fram


Vi drog till Mariebergsskogen och åkte skridskor. I Karlskoga kan man inte hyra skridskor, jag har kollat. Och inte heller hittade jag någon info om Möckelnisen så jag vågde ju inte åka där. Aja.

Det var mer än tio år sen jag åkte och hon hade inte heller åkt på länge. Det gick sådär ska jag säga. Vi åkte fram och tillbaka på en fläck, nära kanten eftersom isen kan braka närsomhelst, på lagom avstånd från varandra så att vi inte krockade. Vi trillade dock inte en enda gång och det var jävla bra gjort. 

Det kom några som åkte bredvid oss och en kille där trillade tamigfan hela tiden. Hela tiden. Han kunde inte ens stå upp helt still utan att trilla. Vi vek oss av skratt, lite diskret sådär.




på söndagen hängde vi
med denna gosing



På söndagen sken solen och det var en perfekt dag för korvgrillning. Solen var dock lurig och värmde inte så mycket. Innan kolen hade blivit sådär perfekt grå hade vi redan "grillat" våra korvar och frusit ihjäl. Vi hängde i alla fall lite i lekparken under tiden fisvärmen gjorde korvarna ljumma så ja, det var en bra utflykt ändå.




värm då
förihelvete




Nu, två veckor senare, skiner solen på riktigt. Så fort jag blir av med min förkylning ska vi ut och leta nya grill- och picknickplatser. Det tror jag det finns gott om här.



Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0