slem, hosta, elände

Den har hägrat kring mig ett bra tag nu, flera veckor, den förfärliga förkylningen. Jag har inte tid, jag har inte tid, är mitt mantra. Det har fungerat ett tag men nu smyger den sig på. 

Jag har varit nästan sjuk emellanåt men igår kväll kom en sveda i halsen och känslan av slemfyllda lungor över mig. Så som det brukar kännas när man varit sjuk ett tag och snorat. Jag får liksom ingen luft, och det rosslar i lungorna, så jag blir dåsig och seg.

Särskilt kul är det då jag har hela helgen bokad med jobb. Men men, jag får se hur jag mår på fredag helt enkelt.




mina bästa kompisar




uäck



Helt ärligt, jag skiter i både cancer och aids, bara någon kommer på hur jag kan slippa förkylning. Speciellt eftersom jag aldrig går till doktorn utan härdar ut hemma hur mycket bihåleinflammation och halsfluss jag än har. Det tar lite längre tid innan det går över då och är  säkert jobbigare än vad det behöver vara. Men jag ORKAR bara inte, känns som en så jävla löjlig grej att gå till doktorn för. 

Ta tempen är också något som jag inte gör, varken på mig själv eller Damian. Jag menar, är man lite varm och inte allmäntillståndet är påverkat så är det inget problem. Är man jättevarm tar man panodil, äter glass, duschar kallt eller vad som helst som kyler. Hjälper inte det och man blir dålig, ja då får man väl åka till akuten. 

Damian är livrädd för termometern och att ta tempen på honom orsakar så myket krångel att han då är ännu varmare än vad han var från början.

När det gäller mig själv är jag bara lat.


Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0