grattiz till ~*princezzan*~ <3

Jag läste en kommentar på fb, en ogenomtänkt, spontan och menlös kommentar som personen nog inte menar något med. Ni vet, man tänker och skriver, helt oskyldigt. Men det jag läste fick mig att stanna till, känna en knut i magen.

Kommentaren var typ att personen hade hoppats att den nyfödda prinsessan hade varit en prins så att personens egen dotter skulle ha en chans.

Det första jag tänkte var vafan kan hon inte va lesbisk då? Alltså både den egna dottern och prinsessan. Överhuvudtaget att para ihop små barn, även om vi gör det på skoj är ju helt sjukt. Att små nyfödda skulle passa bra ihop om 15-20 år för att mammorna gillar att dricka kaffe ihop? Nej det fattar jag väl att ingen tror men det är en så irriterande vana folk har som jag fullständigt spyr över.

Och så när barnen är fyra, fem och får höra "är ni käääära dåå?", vafan sätter det i huvudet på dem? Att man inte kan vara bara kompis med någon av annat kön eller att någon av annat kön bara duger att vara ett förälskelseobjekt och inte vän, att det är fel att de leker och så vidare. 

Det var ett sidospår, i alla fall...

Jag vet inte varför, jag brukar inte bry mig så mycket om vad folk skriver på fb och speciellt inte i sina statusuppdateringar men det här fick mig att koka upp och jag blev lite förvånad själv.

Fan jag önskar att Damian är bög. Jag vet att det skulle sätta flera i vår närhet på prov och det skulle vara så skönt. Inskränkta korkade människor och inte kan se utanför sin egen bubbla.





min lilla drag queen




och här har han TJEJlinne
på sig
eller vänta, är det ett vanligt linne?
får killar ha rosa?
och HJÄRTAN?



Och tänk sen att slippa att han drar hem en massa irriterande jävla fjortisbrudar, uäck.


Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0