juggomat

Idag åt vi prženice ( ž uttalas som j i franska jean). Bästa geggamaten ever, som fattiga riddare typ men salt.




vispa ihop ägg och mjölk
jag tog 4 ägg och ca 1/2-1dl mjölk
till 6 skivor bröd
salta och doppa i brödet ordentligt




stek i smör eller olja
inte flytande margarin
det är fullt med kemikalier 
och är ett gift




väntar på maten
hjälpa till?
barn som sparkar sin fröken i ansiktet
får inte vara nära spisen
eller varma vätskor




de färdigstekta bröden doppas i kajmak
som inte finns i Sverige
men för den rätta smaken blandar du
tre delar creme fraiche med en del naturell yoghurt
och lite mer än lite salt




jag älskar rå lök
men för att den ska bli extra god och inte för stark
saltar jag den ganska mycket och
kramar sönder den lite i handen
mumma




Damian åt sina med
kajmak och paprika
nej, man får inte äta med bestick




jag hade paprika, lök, tomat,
kajmak och skinka till mina



Laga, smaka och tacka mig!


Peace!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Haha, världens bästa förklaring till hur något ska uttalas - höll på att slå knut på tungan när jag försökte :) Anyhow, it looks delicious!



J.vla skit att jag uteslöt kolhydrater just idag! :)



Hoppas att du fått en bra start på veckan!

Kramis

Nilla

2012-01-31 @ 22:22:42
URL: http://nillalala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0